HELSENORGE
brukarmedverknad
Organisering og aktivitetar

Brukarmedverknad

Pasientar og pårørande har verdifulle erfaringar i bruk av helsetenestene. Desse erfaringane er viktige for sjukehuset i utforming av våre tenester.

Her får du ein oversikt over sentrale aktivitetar innan brukarmedverknad i Helse Bergen.

Brukarmedverknad i spesialisthelsetenesten handlar om at brukarar (pasient eller pårørande) samarbeider med fagpersonar på ulike nivå i organisasjonen. Slik kan helseføretaket systematisk og kontinuerleg samarbeide med fleire brukargrupper om kvalitetsforbetringar. Dette skjer både på overordna nivå (systemnivå), meir fagspesifikke område (tenestenivå), og i møte med den enkelte pasient (individnivå). B​rukaren har lovmessig rett til å medvirke , og helsetenesta har lovmessig plikt til å involvere brukaren​: «Pasientperspektivet i alt vi gjer» er derfor eit av fokusområda i strategien ​vår.

Organisering av brukarmedvernad i Helse Bergen​​

Brukarutvalet er på systemnivå

Representantane i Brukarutvalet kjem frå fleire brukarorganisasjonar, og er involvert i planlegging av tiltak og tenester som har allmenn betyding. Brukarutvalet har fokus på at våre helsetenester skal vere best mogleg kvalitet for alle brukarar, uavhengig av alder, kjønn, bustad, etnisk opphav, sosial status, sjukdom/diagnose og funksjonsnedsetting. Brukarutvalet er rådgivande organ for administrerande direktør og styret ved Helse Bergen HF i brukarrelaterte spørsmål.​ ​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Bli meir kjent med  Brukarutvalet i Helse Bergen.​ 

​Ungdomsrådet er på systemnivå

Alle medlemmane  i Ungdomsrådet har erfaring som pasient og/eller pårørande i Helse Bergen. Ungdomsrådet jobbar for å betre sjukehuskvardagen for alle barn og unge som er pasient eller pårørande. Ungdomsrådet er også rådgjevande organ for administrerande direktør og styret i Helse Bergen. ​

Bli meir kjent med Ungdomsrådet i Helse Bergen

​Brukarutvalet og Ungdomsrådet er knytt til Seksjon samhandling 

​​Brukarpanel er på tenestenivå

Alle medlemmane i brukarpanela har spesifikk brukarerfaring frå den avdelinga/klinikken som brukarpanela jobbar for (for eksempel rus, psykiatri, eller somatikk). Hensikta med brukarmedverknad på tenestenivå er å styrke brukerperspektivet i drifta av den bestemte klinikken eller avdelinga . ​

I Helse Bergen er det etablert følgande panel:

Anna brukarmedverknad på tenestenivå 

Ei avdeling  eller ein klinikk kan ha behov for å komme i kontakt med pasientar eller pårørande som har spesifikk brukarerfaring. Oppdraget kan for eksempel vere å ta del i forbetring og utvikling av rutinar, opplæringsmateriell, nettsider, eller ta del i lærings- og mestringskurs.​

Erfaringskonsulentar er tilsett på tenestenivå

Erfaringskonsulentar er tilsett i helseføretaket. Deira rolle er å styrke brukarperspektivet i drifta av avdelinga/klinikken. Erfaringskonsulenten  har spesifikk brukarerfaring frå avdelinga/klinikken dei er tilsett i. Dei  kan ha direkte kontakt med pasientar,  ta del i administrative oppgåver, gje råd til leiinga, og vere med i brukarpanelet i eininga. ​ Møt ein av Haukeland universitetssjukehus sine erfaringskonsulentar (video).​

Den enkelte pasient -  tiltak på individnivå for bedre brukarmedverknad

Vi veit at mange pasientar ønsker å ta aktiv del i avgjerder som gjeld eiga behandling. Ei viktig oppgåve for helseføretaket  er å legge til rette for at pasienar skal kunne gjere gode val ut frå sin helsetilstand. For mange pasientar vil det vere både viktig og nødvendig å innolvere pårørande. 

For å ivareta brukarmedverknad på individnivå, har Helse Bergen fokus på:

• God kommunikasjon mellom pasient og helsepersonell

• God skriftleg kommunikasjon til pasient og pårørande

• Pasientretta forsking


Kommunikasjon mellom pasient og helsepersonell: 
Helse Bergen arrangerer kurs i klinisk kommunikasjon for sine tilsette. Kursa i klinisk kommunikasjon er basert på metoden 4 gode vaner (4GV). På kursa trenar helsepersonell på grunnleggande ferdigheiter for å utøve god og målretta ​kommunikasjon i møte med pasientar og pårørande. Kursa er tilpassa klinisk personell som sjukepleiarar, legar, fysioterapeutar, og merkantilt personale som helsesekretærar.​​​

Skriftleg kommunikasjon til pasient og pårørande:​ 
Ein føresetnad for god kommunikasjon er klart språk i brev, journalnotat, og på nettsider mellom sjukehus og pasient. Det er viktig at brukar og helsepersonell har ei felles forståing av pasientens helsetilstand og kva helsetenesa kan tilby.  Det går føre seg eit kontinuerleg forbetringsarbeid i føretaket basert på tilbakemeldingar frå helsepersonell og brukarar. På nettsidene kan einkvar lesar gi tilbakemelding på innhaldet. Målet er at all informasjon til pasientar og pårørande skal vere forståeleg. 

Brukermedverknad i forsking:
Spesialisthelsetenesten skal legge vekt på pasientretta, klinisk forsking i utviklinga av ny diagnostikk og behandling.  Helseføretaket vurderer i kvar enkelt forskingsaktivitet om det er relevant å innvolvere brukarar, og/eller samarbeide med brukarorganisasjonar i i forskingsprosjekta. Eit ekempel er brukarpanelet som vart etablert i samband med elektrosjokkforsking​.​

 

Har du innspel til utval, råd eller panel? 

brukermedverknad

Alle som har innspel  knytta til ivaretaking av brukarane i Helse Bergen, kan melde inn saker.

Seksjon samhandling​ legg til rette for samarbeid mellom Brukarutval, Ungdomsråd, og panel.​ Oppgåvene blir vurdert i fellesskap og fordelt hensiktsmessig. Det blir lagt vekt på å samarbeid i oppfølging av sakene.  ​

Innspel til Brukarutval og Ungdomsråd​




Fann du det du leita etter?