Registerfaglig informasjon
SmerteReg er avhengig at registreringsarbeidet gjøres av ansatte i de lokale smerteteamene.

Her finner du informasjon som kan være nyttig for deg som jobber i smerteteam og allerede er bruker i SmerteReg, eller har ønske om å delta i SmerteReg. I følge § 2-3 i ny forskrift om medisinske kvalitetsregistre skal smerteteam på sykehus melde inn data til nasjonale kvalitetsregistre. Dette er en pålagt oppgave, men det er opp til de enkelte smerteteamene hvordan de vil organisere arbeidet med innregistrering.
For å få tilgang til SmerteReg, må du opprette en brukerkonto på Falk.
Vi anbefaler at du leser brukermanualen for å få en oversikt over registeret. Brukermanualen gir informasjon om variabler og hvordan registreringen skal foregå.
Opplæringsmateriell
Overgang til reservasjonsrett - Informasjon til helsepersonell (PDF)
Nye sykehus
Data som lagres i Nasjonalt kvalitetsregister for smertebehandling (PDF)
Viktige rutiner
Rutine for bruk av internkommentar (PDF)
Rutine for oppbevaring og håndtering av arbeidslisten (PDF)
Rutine for tildeling/styring av tilganger for brukere (PDF)
Rutiner for å besvarer pasientens rett til innsyn, retting og sletting (PDF)
Referater fra fagrådsmøter
2024-04-04 Referat Fagrådsmøte (PDF)