Informasjon til pasienter og pårørende

Norsk pandemiregister bygger på opplysninger om pasienter innlagt i spesialisthelsetjenesten med smittsom sykdom under epidemier (som omfatter Norge) eller pandemier. Formålet med Norsk pandemiregister (NoPaR) er å gi rapport tilbake til deltakende sykehus og til sentrale helsemyndigheter om epidemiutbrudd, kvalitetsindikatorer for virksomhet tilknyttet epidemiutbrudd og legge til rette for forskning relatert til epidemiutbrudd. På denne siden vil du finne informasjon om hvordan dine personopplysninger behandles i NoPaR og hvilke rettigheter du har. Du vil også finne informasjon om hvilke data som blir registrert om deg, hensikten med spørreskjema du får tilsendt og hva du kan gjøre for å reservere deg eller hvordan du skal få innsyn i opplysninger som er registrert om deg.

Helsepersonell i fullt verneutstyr former hjerte med hanskekledde hender gjennom rundt vindu  til pasientrom. Foto
Sist oppdatert 23.01.2024