BEaBiRD - Bergen group of Epidemiology and Biomarkers in Rheumatic Disease

BEaBiRD, Bergen group of Epidemiology and Biomarkers in Rheumatic disease, er ei forskingsgruppe ved Revmatologisk avdeling på Haukeland universitetssjukehus, nært knytta til Klinisk institutt 2 på Universitetet i Bergen (UiB).

Eksteriør Gamle hovedbygg. Foto

BEaBiRD - pages in English

BEaBiRD - Bergen group of Epidemiology and Biomarkers in Rheumatic Disease er ei forskingsgruppe lokalisert på Revmatologisk avdeling, Haukeland universitetssjukehus. Gruppa er nært knytta opp mot Klinisk institutt ved Universitetet i Bergen.
​​​​Store endringar i behandlinga av revmatiske sjukdommar dei siste 20 åra har ført til redusert sjukelegheit og betre prognose for pasientar med sjukdommar som leddgikt og osteoporose. I tillegg har betre bildediagnostiske metodar endra diagnostikken vesentleg og mellom anna gjort det mogeleg å identifisere nye undergrupper av sjukdom (for eksempel large vessel vasculitis ved kjempecellearteritt) og til og med heilt nye tilstandar.

Forskingsfelt

Forskingsgruppa arbeider i grenselandet mellom klinisk forsking og laboratorieforsking, og gruppa har to hovudforskingsfelt.

Det første er studiet av epidemiologi, fenotyper og langtidseffektar ved revmatisk sjukdom, så vel som fertilitet, hjarte-karsjukdom, kreft og død.

Biomarkørar ved revmatisk sjukdom utgjer det andre forskingsfeltet. Vi forskar på serologiske, cellulære og intracellulære biomarkørar hos pasientar med inflammatoriske leddsjukdommar og osteoporose.

Datamateriale

Våre store datakjelder som Norsk Artrittregister (NorArtritt) og Bergen Sjögren kohort, samt biologisk materiale samla i Biobank for revmatiske sjukdommar i Vest-Norge utgjer grunnlaget for vår forsking, saman med kunnskapen representert ved vårt raskt vaksande team av erfarne og unge forskarar. Vidare drar vi nytte av eit mangeårig samarbeid med Broegelmann forskingslaboratorium. I det siste har vi også starta arbeidet med å etablere lokale- og nasjonale kohortar for utvalde systemiske revmatiske sjukdommar.

Vårt endelege mål er å betre diagnostikk og behandling av kronisk inflammatoriske leddsjukdommar, kjempecellearteritt, IgG4-relatert sjukdom og Sjögren's syndrom.

Vi er takknemlege for den uvurderlege støtta vi har mottatt frå Riebers allmennnyttige fond ved Johanne Marie Martens Rieber.​

Revmatologisk avdeling
Haukeland universitetssjukehus
5021 Bergen

Bjørg-Tilde Fevang

Johan G. Brun

Bergen group og Epidemiology and Biomarkers in Rheumatic Disease.

Forskarar

• Anne Isine Bolstad, professor, Institutt for klinisk odontologi, UiB
  • Stein Atle Lie, professor, Institutt for klinisk odontologi, UiB
  • Andreas Diamantopoulos, MD, PhD