Tarmslyng (Ileus)

Behandlingsprogram, Gastro- og akuttkirurgi

Tarmslyng (Ileus) er når det oppstår et hinder i fordøyelsesystemet som gjør at tarminnholdet ikke kan passere. Dette er en akutt tilstand, og kan medføre sterke smerter og oppkast.


 

Innledning

Den vanligste årsaken til tarmslyng er sammenvoksninger etter tidligere utførte operasjoner. Tarmslyng kan av og til gå over ved hjelp av enkle tiltak på sykehus, men i noen tilfeller er det nødvendig med akutt kirurgi.


 

 

Henvisning og vurdering

Oppsøk legevakt dersom du har symptom på tarmslyng.

 

1. Utredning

For å kunne stadfeste diagnosen er det ofte nødvendig med en CT undersøkelse. Behandlingen blir bestemt av en kirurg, som vil gjøre en helhetlig vurdering ut fra den kliniske undersøkelsen og eventuell bildediagnostikk.

2. Behandling

Behandling av tarmslyng kan variere fra enkle tiltak til operasjon. Blant enkle tiltak er faste, smertelindring og avlastende kateter til magesekken (magesonde).

Behandling med operasjon

Ved kirurgisk behandling blir det gjort en åpen operasjon som tar mellom 1-3 timer, avhengig av alvorlighetsgrad.
Ved åpen kirurgi blir det laget et snitt som går fra ovenfor navlen og ned til underlivsbenet. Under operasjonen vil man finne den delen av tarmen som er blokkert og gjøre nødvendige tiltak. Det kan bli nødvendig å fjerne deler av tarmen. Operasjonen gjøres i narkose.

3. Oppfølging

Etter operasjonen skal du unngå tunge løft i ca. 4-6 veker. Du vil bli innlagt på sykehuset for nødvendig rehabilitering med mobilisering og smertelindring. Varigheten av innleggelsen vil variere.

Før du reiser hjem får du informasjon, smertestillende tabletter og eventuelt resept og sykemelding. Om nødvendig ordner sykehuset med transport hjem.

fastlege eller annen helsetjeneste overtar som primærkontakt

Faresignaler

Oppsøk legevakt dersom du har symptomer på tarmslyng.

Kontakt

Gastro- og akuttkirurgi
Telefon
55 97 28 42
mandag - fredag 08.30-15.00
E-post

Praktisk informasjon

Apotek

I foajeen i Sentralblokka på Haukeland finn du eit apotekutsal. Dei gjer klar resepten din medan du ventar.

Apotekutsalet har eit variert varetilbod, og fører dei legemidla sjukehuset nyttar i behandlinga. Dei skaffar også legemiddel som ikkje er marknadsførte i Noreg eller som må produserast spesielt. I tillegg har dei hudpleie- og hygieneartiklar og ernæringsprodukt, samt andre apotekvarer og sjukepleieartiklar.

Dei ansatte ved apoteket gir deg informasjon, råd og rettleiing om legemiddel og legemiddelbruk og kan tilby samtale/rettleiing mellom personale og pasient på eit uforstyrra samtalerom. Dei tilbyr og opplæring i blodsukkermåling og bruk av inhalasjonspreparat.

Apoteket tar også i mot gamle legemiddel til destruksjon.​

Opningstider
Måndag-fredag kl. 08.30-18.00, laurdag kl. 09.00-13.00

Telefon 55 97 53 44
Telefaks 55 29 07 40
bergen@apotekene-vest.no

Resepsjon

I tillegg til resepsjonen i foajeen i Sentralblokka (bildet), har alle poliklinikkane på sjukehuset eigen resepsjon. Her kan du få hjelp med alt frå betaling til bestilling av transport.

​​​​​​​​Besøke pasientar
Skal du besøke ein pasient? Vi kan gi deg informasjon om kvar du finn dei ulike avdelingane og sengepostane på sjukehusområdet.

Betale eigendel
Du kan betale eigendel for polikliniske konsultasjonar i resepsjonen mellom klokka 07.00 og 21.00. Ver merksam på at poliklinikkane berre tar imot betaling med kort.

Bestille drosje
Om du ønskjer det, hjelper vi deg gjerne med å bestille drosje. Berre ta kontakt i resepsjonen.

Leitar du etter ei avdeling?
Sjå avdelingsoversikta


Resepsjonen i foajeen i Sentralblokka er døgnbemanna og hjelper deg i tillegg med:

Lån av rullestol
Resepsjonen låner ut rullestolar til bruk på sjukehuset. For lån av rullestol er det 200 kroner i depositum. ​

Følgeteneste
Vi tilbyr følgeteneste, der ein tilsett kan følge deg til og frå poliklinikkane, til røntgen og til Laboratorium for klinisk biokjemi. Vi har også rullestol om du treng det.

Følgeteneste har vi frå klokka 07.00 til 15.00. Direkte telefonnummer til følgetenesta er 55 97 20 06.

Oppbevaringsboksar
Vi har oppbevaringsboksar, om du treng dette. Avhengig av storleik på boksen, kostar dette 20 eller 30 kr. per døgn.

Hittegods
Vi tar imot hittegods, og leverer ut hittegods dersom dette er levert same dag eller same helg. Etter dette blir hittegodset levert til Drift/teknisk kundesenter.​​

Tolk

​Utgreiinga vil vere avhengig av god kommunikasjon og kartlegging av grundig sjukdomshistorikk. Derfor ber vi deg gi beskjed om du har behov for tolk under pasientsamtalane og undersøkingane så tidleg som mogleg. Dette gjeld om du til dømes har hørsels- eller synshemming, eller om du har eit anna morsmål og snakkar lite norsk.

Trådlaust internett

​Alle pasientar og besøkande kan bruke gratis trådlaust internett på dei fleste områda på sjukehuset.

​Tilgang til gjestenettet på sjukehuset

  • Koble til nettverket "gjest.ihelse.net".

  • Opne nettlesaren din (Safari, Chrome, Firefox, Internet Explorer, Edge etc.) og du får opp ei påloggingsside.

Ny brukar

  • Du må registrere deg.
  • Skriv inn mobilnummeret du ønsker påloggingsinformasjon sendt til og aksepter vilkåra for bruk av gjestenettet.
  • Du vil motta ein SMS og blir automatisk sendt til påloggingssida. No kan du logge inn med mobilnummeret og skrive inn passordet du har mottatt på SMS.

Tilgangen du får til internett varer i 31 dagar. Etter dette må du registrere deg på ny.  

Om du forlet sjukehusområdet og kjem tilbake innan 31 dagar etter du registrerte deg, kjem du rett inn på gjestenettet utan å registrere deg på ny.

Du kan bruke same pålogginga på anna PC / nettbrett / telefon ved å trykke på lenka «logge inn her» på velkomstsida utan å måtte opprette ekstra konto.

Sikkerheit
Årsaka til at du må logge inn er krav til sikkerheit i sjukehusnettverket. Sjukehuset nyttar same type løysing som finst på flyplassar og hotell. ​

Visittid

Den vanlege visittida på sjukehuset er mellom kl. 17.00 og 20.00.
​​​​På dei aller fleste avdelingane kan pasientar ta i mot besøk også utanom visittida. Av omsyn til andre pasientar, er det fint om de går ut av rommet, for eksempel til ei av daglegstovene.
 
Om pasienten ikkje er frisk nok til å forlate rommet, vil vi gjerne at de avtalar besøk utanom vanleg visittid med personalet på avdelinga.​
Fant du det du lette etter?
Tilbakemeldingen vil ikke bli besvart. Ikke send personlig informasjon, for eksempel epost, telefonnummer eller personnummer.