PROCARD bidro sterkt under EuroHeartCare 2019 i Milano

Medlemmer av PROCARDs forskningsgruppe bidro sterkt med vitenskapelige bidrag under EuroHeartCare 2019 i Milano. Bidragene ble formidlet i form av posterpresentasjoner og moderated poster.

Publisert 08.05.2019
Sist oppdatert 04.10.2023
Sønneva Bergtun står foran poster på konferanse. Foto

Sønneva Bergtun

Årets EuroHeartCare kongressen arrangert av Assosiation of cardiovascular Nursing and Allied Professions (ACNAP) ble avholdt i hjertet av Milano 2.-5. mai.
Tone Norekvål er boardmember i ACNAP og hadde chairoppdrag ved sesjonen Adjusting care to enhance optimal outcomes in elderly patients.

Vitenskapelige bidrag:

• Sønneva Bergtun presenterte poster i sesjonen Atrial Fibrillation - Others med tittel «Experiences up to six months after catheter implantationfor atrial fibrillation: a holistic patient perspective».
  • Irene Instenes presenterte moderated poster i sesjonen Arrhytmias, Frailty and Advanced Practice med tittel: «Delirium in hospital elders: common, recognised and undiagnosed».  Instenes vant også pris for beste Moderated Poster presentasjon.
  • Eva Torsvik presenterte poster i sesjonen Public Health and Health Economics med tittel: «Patient preference for follow-up method after Radiofrequency ablation for atrial fibrillation».
  • Tone Norekvål presenterte poster i sesjonen Acute coronary Syndroms -Treatments med tittel: «Patients experiences with generic drugs following early post discharge after first-time percutaneous coronary intervention».