Forskningsgruppen PROCARD på den 27. Nordic-Baltic Congress of Cardiology (NBCC)

Flere medlemmer fra forskningsgruppen PROCARD deltok aktivt på den svært vellykkede nordisk-baltiske kardiologikongressen i Helsinki 10.-12. juni.

Publisert 01.07.2019
Sist oppdatert 04.10.2023

​Trond Pettersen var invitert til å holde foredrag om “Challenges adhering to a medication regimen following first-time percutaneous coronary intervention: A patient perspective.”  En annen foredragsholder fra PROCARD var Leslie SP Eide som deltok i sesjonen “TAVI, think frailty and delirium” med foredraget «Sleep disturbance and delirium in TAVI patients”. Sesjonen ble ledet av Tone M Norekvål.

PROCARD hadde også fire postere på NBCC. Eva Torsvik: “They still like to get a letter – Patient preference for follow-up after radiofrequency ablation for atrial fibrillation”, Nina Fålun: “Patients’ reflections on prehospital symptom recognition and timely treatment in myocardial infarction”,  Merete Drønen: “Posttraumatic growth in patients with coronary artery disease participating in an early cardiac rehabilitation programme” og Kjersti Oterhals og Lena Dehli: “The impact of the mechanical heart valve sound on symptoms of anxiety and depression”.

Tekst

Trond Pettersen

En person som står foran en skjerm

Leslie S.P. Eide