EuroHeartCare 2018, 07- 09.06 – Dublin, Irland

Årets EuroHeartCare 2018 ble arrangert i Dublin på Trinity College med tittelen «Tackling the Complexity of Cardiovascular Care”. PROCARD forskningsgruppe deltok med 5 medlemmer og 4 abstrakt. Programmet i år var i stor grad viet kronisk hjertesykdom.

Publisert 19.06.2018
Sist oppdatert 04.10.2023
Gruppebilde forskningsgruppe med fem personer står ved skilt med informasjon om forskningskonferanse. Foto

Deltakere fra PROCARD Forskningsgruppe var: Trond Pettersen, Hege A. Amofah, Nina Fålun, Kjersti Oterhals og Irene Instenes.

Trond Pettersen holder presentasjon ved talerstol. Foto

Trond Pettersen

Trond Pettersen hadde muntlig presentasjon i sesjonen for «Oral abstract session doctoral students» med tittel: “Discontinuation of drug treatment due to side effects after first-time percutaneous coronary intervention: a patient perspective”.

Nina Fålun presenterte 2 postere under sesjonen «Arythmies» med tittel: “In- hospital telemetry monotoring practice, electrode placement, skin preperation, hygiene and patient information” and “Arrhythmias and long-term survival - in-hospital telemetry monitoring in patients with acute coronary syndrome”.

Hege Andersen presenterte poster under sesjonen «Cardiovascular Nursing» med tittel: “Octogenarian patients’ experiences with hypnotics in relations to sleep disturbance and delirium after aortic valve replacement”.

Hege Andersen presenterer på konferansen. Foto

Hege Andersen