Den årlige kardiologiske sykepleiekongressen 2019

Tradisjonen tro deltok PROCARD Forskningsgruppe på den nasjonale kardiologiske sykepleiekongressen 24.-26. april i Sandefjord. Antall deltakere var ca 240. Hjerteavdelingen stilte med et stort deltakerantall fra både Hjertekirurgisk avdeling, Hjerte medisinsk avdeling og Hjerteintervensjonssenteret.

Publisert 08.05.2019
Sist oppdatert 04.10.2023
Foto fra innlegg fra sykepleierkongressen

PROCARD Forskningsgruppe bidrog sterkt inn i det faglige programmet med tre abstraktforedrag og tre postere. I tillegg var flere av gruppens medlemmer representert som møteledere på ulike sesjoner.

Abstraktforedrag:

• Trond Pettersen presenterte: «Challenges adhering to a medication regimen following first-time percutaneous coronary intervention: A patient perspective».
  • Sønneva Bergtun presenterte: «Erfaringer opptil 6 måneder etter ablasjon av atrieflimmer: eit holistisk pasientperspektiv».
  • Irene Instenes presenterte: «In the heat of the moment…» Heathcare professionals and relatives reactions to octogenarian patients with delirium after aortic valve therapy: A qualitative contene analysis study».

Posterpresentasjoner:

• Lene Markhus presenterte: «All I want for Christmas is love”- a qualitative study in female heart failure patients».
  • Nina Fålun presenterte: «Patients’ reflections on prehospital symptom recognition and timely treatment in myocardial infarction».
  • Irene Instenes presenterte: «Every fourth patient 65+ suffers from delirium during hospital admission – a call for a validated screening program”.

Tildelte priser:

• Trond Pettersen fikk pris for beste abstraktforelesning.
  • Irene Instenes fikk pris for beste posterpresentasjon.
  • Rønnaug Dahlviken fikk pris for beste artikkel i Hjerteposten i 2018.

Tildelte mastergradsstipend:

• Janne Nilsen